8.10.2013

Bebekler için oyun ve şarkılar..

 Bebeklerin zihinsel,fiziksel ve sosyal gelişimlerinde şarkı ve oyunların önemi su götürmez bir gerçek. İleri ki yaşlarında daha aktif,kendisiyle ve çevresiyle daha barışık olmaları,ilgi ve yeteneklerini,beyin ve duygu koordinasyonunu geliştirmeleri açısından müzikle desteklenmiş oyunlar oynamaları çok çok önemli.Hele bir de yabancı dilin bu kadar elzem olduğu bir asırda çocuğumuza dil öğretmek istiyorsak mümkün olduğunca erken yaşta onu hedef dile maruz bırakmamız gerekir.Bilinir ki her yabancı dil, o ülkenin kültürüyle birlikte öğretilir. Yabancı dil öğretiminde öğretilen dilde söylenen şarkılar, çocukların eğlenerek öğrenmesine de yardımcı olur. Şarkılardaki ritimler öğrenmeyi kolaylaştırır ve uzun süre hafızada kalmasını sağlar..
Malumunuz İngilizce öğretmeni olarak oğlumu ona söylediğim İngilizce şarkılarla ve oyunlarla, gün içerisine serpiştirdiğim İngilizce monologlarımla bu dile maruz bırakıyorum.Ondan ilk önce İngilizce konuşmasını beklemiyorum tabii,ama şimdiden maruz kalırsa ileride karşısına çıktığında daha rahat kavrayacağını biliyorum.
İngilizce çocuk şarkıları repertuvarım yeterince geniştir benim, mesleğimden ötürü.Gerçi yetişkinlerle daha çok çalıştığım için bir çoğunu unutmuştum ama hamileliğimde İnternetten videolar izleyerek açığı kapattım. Şimdi Rüzgar'a sık sık İngilizce şarkılar söylüyorum ya da uyumadan önce bebefona kayıtlı şarkıları dinletiyorum.Şarkılara ufaktan tepki vermeye başladı bile.Hatta favori şarkısının "Row,row,row your boat" olduğunu söyleyebilirim :)
Dinlettiğim şarkıların videolarını "Bebeklere şarkılar" sayfasında, uydurduğum,öğrendiğim ya da bilindik güzel oyunları da "Bebekler için oyunlar" sayfasında paylaşmaya başladım.Umarım bebişlerimize az da olsa faydası olur.
Sizin de bildiğiniz güzel oyunlar,tekerlemeler,şarkılar varsa ve benimle paylaşırsanız çok çok sevinirim.


1 yorum:

  1. tatlım valla cok haklısın dıl konusunda ne kadar erken o kadar ıyı. ıns bende babasıda bebısımıze ogretebılırız. hamılelıkte sureklı cesıtlı dıllerde dızıler yada sarkılarla ona dınletmeye calıstım tabıı basta ıngılızce olarak. paylasımlarını sabırsızlıkla beklıyorum . ruzgarımıda senıde opuyorumm

    YanıtlaSil